7 Haziran 2016 Salı

Hedeflerinizi belirleyin, İyimserlik geliştirin, vücudunuzu kullanın,gülümseyin,egzersiz yapın.

Hedeflerinizi belirleyin ve her zaman pozitif bir hayatınız olsun.
Hedeflerinizi belirleyin! Hedefler bize yaşam üzerinde daha olumlu bir görünüm verir. Araştırmalar bir hedef belirleme hemen hedefe ulaşmak bile sen, hemen daha güvenli ve umutlu hissetmenize neden olabilir göstermiştir.  Bunları elde etmenize yardımcı olacaktır sizin için kişisel olarak anlamlı ve değerleri ile uyum hedeflerini ayarlama ve hayatında ilerlemek.  
Örneğin; Siz bir öğrenci iseniz ve okulunuzdan yeni mezun olmuş ve hiçbir hedef belirlememiş birisi olun. Hayatınız için hiçbir hedef belirlemezseniz, olduğunuz yerse kalırsınız. Hayattan beklentiniz nedir? Nasıl faydalı bir birey olabilirim, diye düşünün. Veya “hayatta ne yapmak beni mutlu eder.” Diye düşünün. Hasta olanlar için merhamet ve yardım etme isteği varsa içinizde sağlıklı yaşam için kendinizi eğitin. Sağlık sektörü size göre. İnsanlara öğretmeyi seviyorsanız, başarılı bir öğretmen olabilirsiniz. Bir şeyler yaratmayı seviyorsanız , yaratıcı yönünüzü geliştirin. Araştırmayı ve okumayı seviyorsanız başarılı bir danışman olabilirsiniz.

Hedeflerinize küçük başlayın. Hemen Ay için ateş etmeyin. Yavaş ve sakin olan yarışı kazanır. Hedeflerinizde belirli olun. Amaç "daha olumlu" büyük, ama nasıl başlayacağı konusunda bir fikri olmaz muhtemelen çok büyük. Bunun yerine, "Haftada iki kez kendiniz için özel bir zaman ayırın" veya benzeri küçük belirli hedeflere, veya "bir kez yabancı birisine günde “Gülümseme."  
Söz ; olumlu hedefleriniz.  Bir hedefiniz olmazsa yükselemezsiniz.    Başka bir deyişle, doğru çalışıyorsunuz ve hedefleriniz bir şey yapmak , “doğru çalışmıyorum” bundan kaçının. Örneğin: Bu yararsız alışkanlıklara dur! ; "abur cubur yeme Dur". “Fazla çay kahve içmek zararlı”, dur!. Bu utanç ya da suçluluk duyguları neden olabilir. Özel ve pozitif "meyve ve sebze her gün 3 porsiyon yiyin". Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.,

 Bir günlük tutun. Son zamanlarda yapılan araştırmalar pozitifliği için matematiksel bir formül aslında var göstermektedir. Üç olumlu duygular her olumsuz duygu için sağlıklı bir denge içinde tutmak gibi görünüyor , bir günlük tutmak size gün içinde duygusal deneyimleri tüm görmenize yardımcı olabilir ve kendi oranı ayarlama ihtiyacı yeri belirlemek. Ayrıca daha sonra onları hatırlamak daha olasıdır, böylece olumlu deneyimlere odaklanmak yardımcı olabilir.
Bir günlük tutmak istediğiniz olmadığı şeyler sadece bir liste daha fazla olmalıdır. Bir dergide “olumsuz duyguların ve deneyimlerin sadece odaklanarak daha olumsuz hissetmek için önde gelen, onları takviye olacağını göstermektedir.”
Bunun yerine, iyi ya da kötü olarak yargılamak olmadan, not ne yazmak. Örneğin, olumsuz bir deneyim bu gibi görünebilir: "Benim iş arkadaşım kilom hakkında bir şaka yaptığı zaman bugün kötü hissettim." Gibi..
Ardından, yanıt düşün. Nasıl o anda tepki verdi? Nasıl küçük bir mesafe ile, şimdi cevap seçsin? Örneğin: “değersiz gibi o an, ben, kendimle ilgili korkunç hissettim”. Şimdi bunu geri düşünme, benim iş arkadaşım herkese duyarsız şeyler söylüyor” farkındayız. Başkası bana ya da benim değer tanımlayamaz. Sadece bunu yapabilirim. "
Eğer öğrenme deneyimleri olarak bu deneyimleri nasıl kullanacakları hakkında düşünmeye çalışın. Nasıl bu kişisel gelişim için kullanabilir miyim? Bir dahaki sefere ne yapacak? Örneğin: "Bir dahaki sefere birisi yaralayıcı bir şey, ben onların yargıları beni tanımlamak yok unutmayın söyledim. Ben de “onun yorum duyarsız” “ benim duygular önemli” biliyorum ki duygularıma zarar verir. "
Siz de olumlu şeyler eklemeyi unutmayın! Daha sonra bunları hatırlamak, böylece bir arkadaşı ile bir yabancıdan bir iyilik, güzel bir gün batımı ya da keyifli bir sohbet yere not bile birkaç dakikanızı alarak size "hafızanızda hatırlamak" bu anılarınız yardımcı olacaktır... 

İyimserlik geliştirin.
 Aktif iyimserlik geliştirmek. İyimserlik sizin benlik saygısı, esenlik genel anlamda, ve diğerleri ile ilişkilerini geliştirir.  
İyimserlik dünyayı yorumlamanın bir yoludur. İnsan beyninin esneklik sayesinde, yorumlama farklı yollarını öğrenebilirsiniz!   Kötümser bakış değişmez,  Dünyada : "Her şey adil değil", "Ben bunu değiştirmek için muktedir asla", "Hayatım berbat ve bu benim hatam. "bir iyimser, esnek, sınırlı anlamda dünyaya bakışını.  
Örneğin, bir kötümser bakış açısı sonraki hafta var. Bu karamsar bakış açısı bu anlamsız gibi hissediyorum, ya da bir şey de "kötü" çünkü kendini suçlu hissediyorsun çünkü olumlu düşünmek uygulama yok anlamına gelebilir. Ne yararlıdır.
Ve sonra sadece elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Ben yapabileceğim tek şey, ama en azından ben gibi sert ben başarılı olmak için olabildiğince çalıştım bileceksiniz. "İyimserlik ; zorluklar ve olumsuz deneyimler yoktur demiyor. Bu farklı yorumlayabilirsin.
Gerçek iyimserlik ve "kör" iyimserlik arasında büyük bir fark var.    Kör iyimserlik; Bu gerçekçi değildir ve bu tür beklentiler sizi hayal kırıklığına bırakabilir. Gerçek iyimserlik senin durumun gerçekliğini kabul ve bunları tek başınıza kendinizle hazırlamak için izin verir. Gerçekten iyimser bir bakış açısı yerine sen o zaman bile birkaç yıl ve çok çalışmak gerekir düşünülebilir , ancak hedefe ulaşmak için bunu yapabilirsiniz.

Vücudunuzu kullanın.
Vücudunuz ve zihniniz yakından bağlıdır. Pozitif hissetmek için mücadele ediyorsanız vücudunuz size karşı çalışıyor, bunun nedeni olabilir. Bir psikolog sizin duruş bile vücudunuzdaki stres hormonlarının seviyelerini etkileyebilir göstermiştir; Örnek “ayakta dik durma” deneyin. Ileri omuzlarınızı geri ve göğüs tutun. Önünüzde bakışlarını tutun. Yer kaplamak. Bu "güç pozu" olarak adlandırılan ve aslında daha güvenli ve iyimser hissetmenize yardımcı olabilir.  
Gülümseme. Mutlu ya da değil "hissediyorum" olsun -  
Araştırma gülümseme zaman önerir. Beynin ruh halinizi yükseltir.  Bir   gülümseme, ağzınızda yanı sıra göz çevresi kasları aktive eder . Ağrılı tıbbi işlemler sırasında gülümsediği zaman insanlar bile daha az ağrı hissettiğini bildirdi. Gülümsemek veya gülümsemeye çalışmak yüz kaslarımızı harekete geçirdiği için mutluluk hormonları salgılanır.
Kendinizi ifade eden bir yol elbisesi seç. Ne giymek nasıl hissettiğini etkiler. Bir çalışmada basit bir bilimsel görev yaparken laboratuvarda mont giydiğinde “insanlar laboratuvarda mont giymek ve insanlar daha iyi bir performans gösterdi - ceket tek fark olmasına rağmen  .
Kendinizi iyi hissettirecek kıyafetler bulun. Bu konuda ne söylenecek toplumun ne olursa olsun, onları giymek.

Biraz egzersiz alın.  
Ne zaman egzersiz vücudunuzun hücreleri, güçlü endorfin, vücudun doğal "kendini iyi hisset" kimyasalları salgılar.   Egzersiz anksiyete ve depresyon duyguları mücadele yardımcı olabilir. Çalışmalar ayrıca, düzenli, ılımlı egzersiz sakinlik ve esenlik duygularını artırır göstermiştir.  
Her gün, orta fiziksel aktivite, en az 30 dakika boyunca “Amaç”
Ya, egzersizin etkilerini elde etmek için bir vücut olmak zorunda değilsiniz. Yürüyüş, koşu, yüzme veya bahçe ile uğraşmak gibi bile ılımlı egzersizler size genel olarak daha olumlu hissetmenize yardımcı olabilir.
Ruhsal sağlığın içinde bazı egzersizler, yoga  gibi, aynı zamanda daha olumlu hissetmek ve genel sağlık artırmaya yardımcı olabilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Pozitif Düşünme ile Şifa

      Pozitif düşünmenin  iyileştirici gücü vardır. Bu makalede nasıl sağlığınızı iyileştirmek ve kendinizi iyileştirmek için pozitif düş...