16 Şubat 2020 Pazar

Uykusuzluk sorununa bir çözüm daha....

       Kilolu olan kişilerin sorunu olan geceleri rahat uyuyamamak, ya da derin uyuyamamaktır. Bir süredir benim de uykusuzluk çektiğim için bunun sebebini araştırmaya başladım. Dün gece fark ettim. Geceleri soğuk olduğu için yorgan ve battaniye örtünürüm. Tam yatağa uzanıyorum. Bir süre sonra 15-20 dakika sonra başıma kan hücüm ettiğini ve hatta yüzümün şiştiğini fark ettim. Yüzüm kıpkırmızı oldu, kalp atışlarım yükseldi. Yatakta oturdum ve bu durumun normale dönmesini bekledim. Normale dönünce tekrar yatıyordum. Bu böyle tekrarlandı. Tekrar tekrar aynı şeyi yaşadım. Bu böyle olmaz dedim. Bedenimin uykuya ihtiyacı var. Ama uyuyamamamın bir nedeni olmalı. Düşündüm ve üst üste koyduğum yastıkları fark ettim. Bir süre önce yastığım çok alçak olduğu için mide aside genzime yükselerek uykumdan uyandırıyordu. Bu gece yatmadan önce bir şeyler yerseniz olur. Neyse, ben bu yastıklardan bir tanesini kaldırdım. Yastık tek kaldı ve yüksek değildi. Kuş tüyü bir yastık. Sonra tekrar uyumayı denedim. Ve sonuç, 3,4 saat aralıksız uyumuştum. Bundan şunu anlıyoruz.

        Vücudumuz tamamen düz bir şekilde yatmazsak, başımız uzun süre vücut hizamızdan yukarıda kalırsa, kan beynimize yükselemeyeceği için, kalbimiz beynimize kan pompalamaya devam eder. Beynimiz için bu çok önemlidir. Yastığımın yüksek olması başımın çok yukarıda kalmasına neden oluyor. Bu da beynime kan gitmediği için , kalbim daha hızlı çalışarak beynime kanı pompalıyor. Yastık yüksekliği buna neden oluyor.
        Başımız vücudumuzla doğru orantılı yatarsak, daha rahat uykuya dalarız, her şey normal çalışır. Beynimizde kan basıncımız yükselmez. Uykusuzluk sorunumuz böylece çözülür. Sizde bunu deneyerek daha rahat uyuduğunuzu göreceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Pozitif Düşünme ile Şifa

      Pozitif düşünmenin  iyileştirici gücü vardır. Bu makalede nasıl sağlığınızı iyileştirmek ve kendinizi iyileştirmek için pozitif düş...