30 Mayıs 2016 Pazartesi

Sadece Pozitif düşünerek kilonuzu kontrol edebilirsiniz.

   Sadece olumlu düşünerek kilonuzu kontrol edebilirsiniz. Pozitif düşünerek 42 kilo veren bir kişinin yazısını okumuştum. Bu linki daha sonra sizinle paylaşacağım. Bu paylaşımdan çok etkilendim. Çünkü ben de yıllarca yaptığım farklı diyetler yüzünden kilo veremiyordum. Pozitif düşünmeye başladım. "Ben de zayıflayabilirim, "dedim. Bugüne kadar beynimiz yanlış diyetlerle veya rejim listeleriyle doldurmuşuz. Kendi kendimle konuşarak, zihnime olumlu düşünceler ekmeye başladım.
   Kendi kendime "ben de artık diyet veya rejim sözcükleri kullanmayacağım" dedim. (Bunu söylediğim zaman sanki beynime format atmışım gibi oldu. Beynim yeniden çalışmaya başladı. Bu sefer olumlu düşünceler gelmeye başladı.)
-"Diyet listeleri yapmayacağım." dedim
-"Sağlıklı besinlerden yiyeceğim."dedim
-"Beden sağlığım için her gün en az 30 dakika yürüyüş yapacağım.",
-"Şekeri azaltarak artık vücuduma almayacağım." dedim. Önce çay kaşığı kadar kullandım. Sonra şeker yerine pudra şekeri denedim. Sonra şekerin her formunun zararlı olduğunu öğrendim.
-"Tamam şimdi şekeri eve almayı bıraktım. Eee çünkü zararlıdır, neden vücuduma faydasız şeyler vereyim ki. " dedim
-"Tamam ya dedim; Beyaz unun da zararlı olduğunu doktorlar hep söylemiyor mu? O zaman neden beyaz undan yapılmış ekmekler alayım ki? Ya da beyaz undan yapılmış diğer sandviç gibi tüketeyim.? Sandviç yerine dürüm pidesi yerim. "dedim.
-"İkinci olarak unlu mamullerden yapılmış olan gıdalardan uzak duracağım. " Bu çok iyi bir adım dı benim için. Kilo vermeye engelleyen yiyeceklerden kurtuldum.
-"Üçüncü olarak vücudum için detoks gibi bir şey yapmalıyım dedim" Vücuttaki toksin maddelerden kurtulmalıyım" dedim. Bunun için basit detoks tekniklerini araştırdım. İlk bir iki hafta yaptığım bir detoks içeceğini tarif edeyim.
-Ağzı geniş bir litrelik cam şişeye bir adet limon doğradım. Bir adet salatalık doğradım. Bir tatlı kaşığı zencefil ekledim. Bir de yedi sekiz tane taze nane yaprağı ekledim. Bir gece buzdolabında beklettim. Ertesi gün sabah aç karınla büyük bir bardak içtim. Akşam yatarken de büyük bir bardak içtim. Ertesi gün tazesini hazırladım. İçindeki limonları atmıyordum, onları yedim.
Bir iki hafta sonra vücudum artık iyice toksinlerden temizlenmişti. Limon, nane ve zencefil ve salatalık sayesinde oldu bu. Dahası var.....
- Sonra sabahları bir bardak çay içerdim. Daha çok kahve tüketirdim. Normal çayı bıraktım. Onun yerine bu dönemde Hibüsküs çayı ve 5,6 tane goji üzümü ile yaptığım bitkisel çayımı içiyordum.
Sabah kahvaltıda bir bardak içerim.  Çaydanlıkta kalanını bir şişeye doldurup buzdolabında muhafaza ettim. Akşamları yemekten sonra büyük bir bardak daha içerim. Renginin güzel olması nedeniyle bunu beğendim. Bu çayında farklı faydaları oldu. Vücuttaki fazla suyun atılmasını sağladı.
- Yani ben diyet falan listelerini bıraktım. Zihnim biraz rahatladı. Zorunlu diyet listelerinden kurtulunca özgür kaldı. Şimdi sağlıklı olan yiyecekleri tercih ederek beslenmeye devam ediyorum.
Aslında kilo veremeyişimdeki nedenin yediklerimin miktarında saklı olduğunu anladım. Porsiyonlarımı küçültmeye başladım. Bir kase çorba, bir tabak salata, bir kaseye iki kaşık yoğurt, veya tavuk eti yersem küçük 2,3 parça tavuk yedim. Çorba ve salatayı her öğlen ve akşam mutlaka yedim.  Çorba çeşitleri çoktur. Her seferinde farklı bir çeşit çorba yapmayı denedim. Salata çeşitleri de çok . Salatalık, dometes, taze kabak, nane, az yağ, limon, biraz tuz. Farklı salata çeşitleri yapmayı öğreniyorum. Normal yemek çeşitlerinden de küçük bir tabak ekmeksiz yiyiyorum.
Ekmek olarak ben; tam tahıllı ekmek alıyorum. Esmer ekmekleri tercih ediyorum.  Dilimleri normal boyutta olmalı ne çok küçük ne de çok büyük.  Sadece sabah kahvaltısında 1 veya 2 dilim yerim.
Dediğim gibi diyet listem artık yok. Acıktığım zaman öğün aralarında çubuk kraker veya bir meyva, veya 1,2 kaşık yoğurt tüketiyorum. Yoğurdun içine mutlaka keten tohumu bir tatlı kaşığı ekliyorum.
Keten tohumunda Omega 3 yağı olduğu için ve her gün balık tüketmediğimiz için günlük bir yemek kaşığı tüketmeliyiz.
- Meyva olarak, çok tatlı olmayan meyveleri tercih ediyorum. Yeşil elma, yeşil erik, kiwi, frenk elması, kayısı, karpuz, gibi. Tabii ki diğer meyvalardan da yiyebilirim. Sadece dikkat etmek gereken şey miktarı. Aldığımız fazla kaloriler yakmadığımız zaman yağ olarak vücudumuzda depolanıyormuş. Kendimi hiç bir zaman aç bırakmadım. Veya tek çeşit gıdalarla beslenmedim.
- Vücudumuz bir gıdayı kısıtladığımızda onu mutlaka yemek ister. Önünüze bir dilim pasta gelirse siz de bir kaşık tadarsınız. Az yediğiniz zaman aldığınız haz çok yediğiniz zaman aldığınız hazdan daha fazladır. Çünkü yasaklamadınız. Lokma da yediğim oldu. Bazen çok kaçırırsam diğer öğünde daha az yedim.
- Her gün en az 30 dakika yürüyüşe hep devam ediyorum. Çünkü hep oturarak ofiste çalışıyorum. Sadece yediklerinize dikkat etmek yetmiyor. Vücudumuzun harekete de ihtiyacı var. Yürüyün arkadaşlar. Her fırsatta bu 30 dakikayı tamamlayın. Daha fazla da yürüyebilirsiniz. Ama koşmanıza gerek yok. Düzenli yürüyüş yeterli. Düzenli egzersiz yeterli. Hangi sporu yapmayı seviyorsanız onu yapın. İp atlayın, zıplayın,  yoga yapın, Ama her gün yapabileceğiniz bir egzersiz olsun.  Bunu siz seçin. İlk başta düzenli yapmaya başladığınız zaman vücudunuz alışkın olmadığı için kaslarınızda veya eklemlerde ağrı olabilir. Bu normaldir, zaten bir iki hafta sonra hiç ağrı hissetmeyeceksiniz.
Yorulduğunuz zaman oturup dinlenin, acelemiz yok.
- Pozitif düşünerek, kendim için olumlu ve faydalı olan besinleri seçerek , kilo vermeye devam ediyorum. Mart-2016 da başladım ,halen devam ediyorum. Kendime aylık hedefler koyuyorum.   Yapabilirim diyorum. Siz de yapabilirsiniz.
Neden olmasın ki,  Yeter ki karar verin. Beynimizle karar verelim. Başkaları istediği için değil, yada başkalarının kontrolünde değil. Her şey sizin beyninizin kontrolünde olsun. Beynimiz bedenimizi kontrol edebilir. Olumlu olun, kendinizi sevin. Olacak... Başarabilirsiniz. : )
Bu link beni ilk motive eden  bir yazı idi. 42 kilo veren bayanın azmi. Nasıl olumlu düşündüğüne dikkat edin, anlatıyor.
 http://www.bizbizesaglik.com/forum/archive/index.php/t-336.html?s=81988dc8df67b7318eb8124e8b8073bc


Sıcak çikolatada bulunan flavonoidler damar sağlığınızı olumlu yönde etkilerler.
Sıcak çikolata kilo vermenize yardımcı olur .Kilo vermek istiyor, sağlıklı içecekler arıyorsanız size mutlu bir haber verelim: sıcak çikolatanın faydaları arasında kilo verdirmekte var! Doğru tüketildiğinde sıcak çikolata, canınız çikolata istediğinde kendinizi tatmin etmek için tüketeceğiniz lezzetli bir tercih olacaktır. Ayrıca düşük kalorili sıcak çikolata içmek daha çok şekerli, kalorili keklere-kurabiyelere ve donutlara olan isteğinizi azaltacaktır.
http://hayat.sozcu.com.tr/5-maddede-sicak-cikolatanin-faydalari-87695/





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Pozitif Düşünme ile Şifa

      Pozitif düşünmenin  iyileştirici gücü vardır. Bu makalede nasıl sağlığınızı iyileştirmek ve kendinizi iyileştirmek için pozitif düş...